Expertiza contabila

Expertiza este in general activitatea de cercetare efectuata de un specialist care are calitatea de expert, cu scopul de a stabili adevarul intr-o anumita situatie, problema sau litigiu.

Expertiza contabila este misiunea data unui expert contabil de a controla registrele, actele si conturile unui agent economic, cu scopul de a furniza partilor interesate datele necesare sau de a procura justitiei informatiile interesate pentru a se pronunta, in cunostinta de cauza, asupra unui proces sau a unei contestatii de care a fost sesizata.

Expertizele contabile sunt mijloace de probã utilizabile în rezolvarea unor cauze care necesitã cunoştinţe de strictã specialitate din partea unor persoane care au calitatea de expert contabil.

Ca mijloc de probă, expertiza are un rol însemnat, ea aducând în faţa instanţei, sau în faţa părţii(lor) interesate, raportul unor persoane autorizate, specializate în diferite domenii de activitate, ajutând înfăptuitorii justiţiei să pronunţe o hotărâre dreaptă, iar persoanele interesate să ia o decizie justă în cunoştinţă de cauză.